Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Prodávající:

Název: Gaviko Group s.r.o.

IČO: 09068864

DIČ: CZ09068864

Sídlo: Chudenická 1059/30, 102 00 Praha 10

Zapsána u Městského soudu v Praze oddíl C vložka 330267

 

Kontaktní údaje:

Adresa provozovny: Mírové náměstí 1581, 263 01 Dobříš

Telefon: 792 335 216

E-mail: info@vinylor.cz

Webový portál: vinylor.cz

jako prodejce zboží na e-shopu (dále jen „Prodávající“)

Tento Reklamační řád upravuje způsob uplatnění práv z vadného plnění ze strany Kupujícího vůči Prodávajícímu, která mu vznikla na základě kupní smlouvy (dále jen “Smlouva”) uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím v důsledku objednávky Zboží prostřednictvím e-shopu (dále jen “Webový portál”) Prodávajícího.

 

1. Úvodní ustanovení

1.1. Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “Obchodní podmínky”) Prodávajícího. Kupující je povinen se před objednáním Zboží seznámit s Obchodními podmínkami Prodávajícího, včetně Reklamačního řádu. Zaškrtnutím souhlasu před odesláním Objednávky vyjadřuje Kupující souhlas s účinnými Obchodními podmínkami a Reklamačním řádem.

1.2. Termíny, které jsou v Reklamačním řádu uvedeny s velkým počátečním písmenem, obsahují význam definovaný v tomto dokumentu. Jestliže nejsou termíny v Reklamačním řádu definovány, obsahují totožný význam jako v Obchodních podmínkách, popřípadě ve Smlouvě.

1.3. Práva a povinnosti obsažená v Reklamačním řádu se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

2. Záruka za jakost

2.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za jakost Zboží, tj. že Zboží nemá žádné vady, do okamžiku přechodu nebezpečí škody neboli okamžiku převzetí Zboží, či okamžiku možného převzetí Zboží. 

2.2. Prodávající odpovídá Kupujícímu zejména za to, že Zboží odpovídá popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, a jiným mezi Smluvními stranami ujednaným vlastnostem, je vhodné ke splnění účelu, k němuž jeho koupi Kupující zamýšlel a s nímž je Prodávající obeznámen, jej Kupující obdrží s případným příslušenstvím, včetně návodu k použití, tj. montáži nebo instalaci.

2.3. Dále Prodávající Kupujícímu odpovídá za to, že Zboží je vhodné ke splnění účelu, k němuž se Zboží daného druhu obvykle užívá, množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility, interoperability a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží daného druhu, které může Kupující rozumně očekávat, též s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím, zejména prostřednictvím reklamy nebo označení, je Kupujícímu dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži nebo instalaci a jinými pokyny k použití, které může Kupující rozumně očekávat, odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které byly Kupujícímu poskytnuty před uzavřením Smlouvy.

2.4. K výrokům, které jsou uvedeny v bodě 2.3. tohoto článku Reklamačního řádu, nebude přihlédnuto, pakliže Prodávající Kupujícího upozornil, že se některé vlastnosti Zboží liší a Kupující s tím před uzavřením Smlouvy vyjádřil souhlas.

2.5. Prodávající ke Zboží poskytuje doklad o jeho zakoupení, tj. fakturu, která zároveň slouží jako doklad o záruce. Obsahuje veškeré zákonem požadované údaje, které jsou nezbytné pro uplatnění práv ze záruky vyplývajících, zejména název Zboží, Cenu, množství Zboží, sériové číslo Zboží, šarži Zboží. Bez předložení faktury nebude reklamace uznána.

2.6. Poskytnutím záruky nejsou dotčena práva Kupujícího, která se váží ke koupi Zboží.

2.7. Výjimky ze záruky – záruka se nevztahuje na:

  1. fyzikální vlastnosti výrobku (např. tepelná roztažnost)
  2. vady vzniklé při transportu, skladování a jiném zacházení s produktem na místě instalace
  3. vady vzniklé mechanicky, nesprávnou péčí nebo údržbou zboží, nebo jakékoli poškození v důsledku úmyslného jednání, nedbalosti nebo zneužití
  4. provedení nekvalifikovaného zásahu či změnu parametrů, úpravou Kupujícím
  5. Poškození vzniklá válkou, občanskými nepokoji, v důsledku přírodní katastrofy (krupobití, tornádo, potopa) nebo jinak neodvratitelné události a v důsledku vandalismu
  6. Vady vzniklé neodbornou montáží v rozporu s dodaným návodem prodejce, či neodborným zásahem nebo opravou Zboží.
  7. Šrouby, vruty a ostatní spojovací prvky
  8. Běžné opotřebení výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním
  9. U dřevo-plastového materiálu jako jsou WPC prkna, WPC obklady, WPC plotovky se záruka nevztahuje na vyblednutí barvy, barevné změny (či vymizení dřevo-dekoru pokud je materiál reliéfní) vlivem UV záření a povětrnostních vlivů. Na povrchové škrábance a drobné vlasové trhliny.
  10. Mechanické poškození způsobené nesprávným používáním nebo nadměrným zatížením.
  11. Poškození způsobené nesprávnou údržbou. Čištěním agresivními chemikáliemi nebo tlakovou vodou
  12. Montážní prvky a podkladní konstrukci, pokud nebyla dodána společně s WPC prkny nebo WPC plotovkami.
  13. Použití v podmínkách, kde výrobek může být vystaven nadměrnému vlivu chloru či soli zejména u bazénů.
  14. Skvrny či mapy způsobené bazénovou chemií či solí.
  15. Nevhodným pokladem, chybějícím dilatačními mezerami
  16. Záruka se omezuje na poskytnutí náhradních WPC a dřevěných prken, WPC plotovek a nevztahuje se na další náklady, jako je demontáž, montáž nebo doprava
  17. Pohyby, deformace nebo poklesy podkladu, na kterém jsou prkna instalována
  18. Barevné rozdíly mezi prkny z různých výrobních šarží (data výroby) v případě WPC prken a WPC plotovek
  19. Manipulací třetí strany

2.8. Prodávající poskytuje záruku na zboží v délce 24 měsíců pro spotřebitele a 12 měsíců pro podnikatele, není-li výslovně uvedeno jinak.

2.9. Prodávající upozorňuje, že fotografie zboží uvedené na e-shopu slouží pouze k ilustračním účelům a nemusí zcela přesně odpovídat skutečné barevnosti a vzhledu dodávaného zboží. 

Skutečná barva, odstín a struktura výrobku se může lišit v důsledku technologických procesů při výrobě, přirozených vlastností materiálu (například u dřevěných a kompozitních produktů) a také v závislosti na nastavení monitoru, displeje, osvětlení a dalších zobrazovacích zařízení, které zákazník používá k prohlížení e-shopu.

Tyto odchylky nejsou považovány za vadu zboží a nemohou být důvodem pro uplatnění reklamace. 

Pokud je pro zákazníka barevný odstín zásadní, doporučujeme před nákupem osobní prohlídku zboží nebo konzultaci s prodejcem, popřípadě objednání nabízených vzorků. U vzorků je třeba brát na zřetel, že zakoupené zboží může vykazovat drobné barevné či strukturální odchylky oproti vzorku v závislosti na stáří vzorku.

 

3. Práva z vadného plnění

3.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (dále jen „Reklamace“) v případě, že má Zboží vadu neboli nesplňuje některou z podmínek uvedených v předchozí sekci tohoto dokumentu. 

3.2. Kupující tak může učinit prostřednictvím e-mailu info@vinylor.cz, dopisu na adresu Mírové náměstí 1581, 263 01 Dobříš či osobně na adrese provozovny Prodávajícího Mírové náměstí 1581, 263 01 Dobříš. 

3.3. Kupující je povinen při uplatnění Reklamace zvolit, jakým způsobem má být Reklamace řešena, přičemž již učiněná volba je závazná a nemůže být bez souhlasu Prodávajícího měněna. Reklamace bude Prodávajícím následně řešena v souladu s Kupujícím zvoleným způsobem. 

3.4. Jestliže má Zboží vadu, má Kupující právo na:

  • odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží,
  • odstranění vady opravou Zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny Zboží,
  • odstoupení od Smlouvy.

3.5. Změna způsobu řešení Reklamace je možná v případě, že Kupující požadoval odstranění vady opravou Zboží, která se ukáže být neodstranitelnou. 

3.6. Prodávající je oprávněn odmítnout odstranění vady opravou Zboží, pokud se vada ukáže být neopravitelnou nebo by její odstranění bylo nepřiměřeně nákladné, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.

3.7. Na odstoupení od Smlouvy či přiměřenou slevu z kupní ceny má Kupující právo, pakliže:

  • Prodávající odmítne odstranit vadu opravou Zboží,
  • se totožná vada Zboží objeví opakovaně,
  • vada představuje podstatné porušení Smlouvy,
  • Prodávající neodstranil vadu opravou Zboží v přiměřené lhůtě.

3.8. Kupující není oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že je vada Zboží nevýznamná.

3.9. Kupující není oprávněn uplatnit Reklamaci Zboží, jestliže vadu Zboží způsobil svým zaviněním či o vadě Zboží věděl při jeho převzetí.

3.10. Reklamaci nelze uplatnit ani u vady Zboží, které bylo prodáno za nižší kupní cenu z důvodu této vady Zboží. 

3.11. Za vadu Zboží nelze považovat opotřebení Zboží vzniklé v důsledku jeho obvyklého užívání, popřípadě opotřebení odpovídající míře předchozího používání již použitého Zboží.

3.12. Nárok na uplatnění Reklamace zaniká, jestliže vada Zboží byla způsobena neodbornou montáží či instalací Zboží, stejně jako v případě neodborného zacházení se Zbožím. Z tohoto důvodu je Kupující povinen řídit se návody k montáži a instalaci, včetně následné péče, které mu Prodávající poskytl.

3.13. Kupující bere na vědomí, že u přírodních (např. žula, porfyr) nebo kompozitních materiálů (např. WPC prken, WPC plotovek, WPC obkladů, dřevěných prken – zejména exotických dřevin jako jsou Bangkirai, Garapa, Ipe, Cumaru a dalších) a u keramických dlažeb mohou vznikat drobné odchylky v rozměrech, barevném odstínu, textuře a povrchové úpravě. Tyto odchylky jsou typickým rysem materiálu a nejsou považovány za vadu. Reklamace z těchto důvodů nebude uznána.

3.14. Upozorňujeme Kupující, že dodávka keramických obkladů a dlažeb odpovídá požadavkům normy EN 14411. V souladu s touto normou může dodávka obsahovat až 5 % kusů s drobnými vadami, jako jsou rozměrové odchylky, barevné nuance, povrchové nerovnosti nebo drobné poškození vzniklé při výrobě, manipulaci či přepravě.

Tyto odchylky jsou považovány za přirozenou vlastnost výrobního procesu a nejsou důvodem k reklamaci.

Kupující je povinen s touto skutečností počítat při objednávce zboží, a proto doporučujeme objednat materiál s rezervou minimálně 5-10 % nad plánovanou plochu, aby bylo možné kompenzovat prořezy, odchylky mezi šaržemi a případné drobné vady.

U objednávky dřevomateriálu je nutné brát na zřetel, že dřevo je přírodní materiál, jehož přirozené vlastnosti (např. suky, smolníky, praskliny, kroucení, drobné deformace) nejsou považovány za vadu, pokud neovlivňují funkčnost výrobku. Drobné rozměrové a barevné odchylky jsou běžnou vlastností dřeva a nejdou důvodem k reklamaci. Doporučujeme počítat s přirozenou třídicí tolerancí a případně objednat materiál s rezervou pro kompenzaci vadných kusů. Doporučujeme rezervu minimálně 5-10 % nad plánovanou plochu, aby bylo možné kompenzovat prořezy, odchylky mezi šaržemi a případné drobné vady.

 

4. Uplatnění Reklamace

4.1. V případě, že Reklamaci uplatňuje Spotřebitel, je oprávněn tak učinit do 24 měsíců ode dne převzetí Zboží. 

4.2.  V případě, že Reklamaci uplatňuje Podnikatel, je povinen oznámit a vytknout vadu Zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji měl a mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží. Jedná-li se o skrytou vadu, Podnikatel ji musí oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji měl a mohl zjistit, nejpozději však do dvou let ode dne převzetí Zboží.

4.3. Vzor pro uplatnění Reklamace pod názvem “Reklamační protokol” se nachází na webovém portálu ZDE. Samostatný reklamační formulář pro vinylové podlahy ZDE.

4.4. Při uplatnění Reklamace bude Kupujícímu ze strany Prodávajícího vystaveno písemné potvrzení obsahující zejména:

  • datum uplatnění Reklamace,
  • obsah Reklamace – specifikaci Zboží, včetně popisu jeho stavu a vady,
  • způsob řešení Reklamace, který je Kupujícím požadován,
  • kontaktní údaje Kupujícího za účelem poskytnutí informací o vyřízení Reklamace ze strany Prodávajícího.

4.5. Lhůta pro odstranění vady opravou Zboží činí 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak. Běh lhůty je přerušen, pokud Prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro řešení Reklamace, a to až doby jejich obdržení ze strany Kupujícího.

4.6. O vyřízení Reklamace bude Kupující informován ze strany Prodávajícího prostřednictvím e-mailové adresy či telefonního čísla uvedeného v písemném potvrzení o uplatnění Reklamace, popř jiným způsobem na základě vzájemné domluvy Kupujícího s Prodávajícím. Prodávající není povinen ověřovat, jestli informaci o ukončení reklamace Kupující přijal. Prodávající následně vystaví Kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu řešení Reklamace. Dále Prodávající Kupujícího vyzve v případě řešení Reklamace odstraněním vady Zboží opravou k převzetí Zboží. 

4.7. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po objevení vady. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem zamítnutí reklamace. 

4.8. Kupující je povinen reklamované zboží dodat k vyřízení reklamace neprodleně po vystavení reklamačního protokolu. Nestane-li se tak do 5 kalendářních dnů, reklamace bude stornována a celý proces se bude muset opakovat. Při zaslání reklamovaného zboží prostřednictvím přepravní služby je kupující povinen jej zabalit tak, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození. Upozorňujeme Kupující, že v případě, že reklamované zboží dorazí jakkoliv poškozené (v souvislosti s přepravou k Prodávajícímu) nebude Prodávající řešit poškození reklamací u přepravní společnosti zvolené Kupujícím. To je povinností Kupujícího. Tímto apelujeme na Kupující, aby pečlivě volili přepravní společnost.

4.9. Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění. Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případě, kdy reklamované zboží anebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

4.10. Vzhledem k přirozeným výrobním odchylkám mezi různými šaržemi (barevnost, kresba, povrchová struktura) doporučujeme zákazníkům, aby si při nákupu vinylové podlahy ponechali rezervní lamely z původní dodávky. Tyto rezervní díly mohou být nezbytné v případě budoucí výměny poškozených lamel, reklamace nebo drobných oprav.

Upozorňujeme, že výrobní šarže podlah mohou mít mírně odlišnou barevnost a strukturu. V případě reklamace nebo nutnosti výměny po delší době nemusí být možné garantovat dodání identických lamel z původní výrobní série.

Doporučené množství rezervního materiálu je minimálně 5–10 % z celkové plochy pokládky.

4.11. Kupující nemá nárok na úhradu vynaložených nákladů spojených s reklamací zboží.

 

5. Závěrečná ustanovení

5.1. Vytvořením a odesláním Objednávky týkající se koupě Zboží Zákazník potvrzuje, že se seznámil s Reklamačním řádem, a že s ním prostřednictvím webového formuláře vyjadřuje souhlas v plném rozsahu.

5.2. Prodávající je oprávněn Reklamační řád měnit. Nový Reklamační řád zveřejní na svém Webovém portálu.

5.3. Práva a povinnosti stran tímto Reklamačním řádem neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a Zákona.

5.4. Je-li některé ustanovení Reklamačního řádu neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

 

Tento Reklamační řád nabývá účinnosti ode dne 28. 5. 2025.